Projektowanie stron internetowych i aplikacji

Proces projektowania - od koncepcji do wdrożenia - poprzedzony analizą i wywiadem zapewnia najlepsze efekty, a tym samym ROI dla klienta. Nasza metodologia skupia się zarówno na wzroście, jak i redukcji kosztów operacyjnych przy jednoczesnej poprawie sprzedaży.

Proces etapowy

Faza Strategii

Faza Budowy

Faza po wdrożeniu

Faza ciągłego doskonalenia

Faza Strategii

1. Ustalanie celów

Razem z klientem wyznaczamy jego cele biznesowe oraz pożądane rezultaty. Zapoznajemy się z ogólną strategią firmy, aby poznać kontekst projektu i jak najdokładniej dopasować go do potrzeb klienta. Następnie ustalamy parametry projektu i mierniki, które będą wykorzystywane do pomiaru jego skuteczności.

2. Persony

Dzięki szeroko zakrojonym badaniom tworzymy obraz docelowych i idealnych odbiorców klienta. Wynikiem tego są “persony” – fikcyjni reprezentanci typowych klientów. Ustalamy kim są, co robią i jakie mają oczekiwania. Persony są wykorzystywane w całym projekcie do testowania i oceny przyjętych założeń oraz proponowanych rozwiązań.

3. Główne założenia

W celu potwierdzenia kluczowych elementów strategii strony stosujemy metody projektowe Agile. Testujemy założenia biznesowe i proponowane rozwiązania, tak aby stworzyć wartościową propozycję dla każdego produktu, oferty, usługi itp.

4. Podróż klienta i badania

Aby przewidzieć całą podróż klienta (przed, w trakcie i po jego kontakcie ze stroną internetową), korzystamy z wcześniej zdefiniowanych person. Analizujemy każdy krok, aby sprawdzić, czy interakcje, które zachodzą, dostarczają pozytywnych czy negatywnych efektów.

5. Lista funkcji

To długa lista wartościowych funkcji i pomysłów, które zebraliśmy w jednym miejscu. Podchodząc do nowego projektu starannie wybieramy te, które mają największy wpływ na określenie podstawowej funkcjonalności strony.

Faza Budowy

1. Architektura informacji

Architektura informacji zapewnia semantyczną hierarchię zawartości witryny, co ma kluczowe znaczenie dla dobrej nawigacji. Określamy również, jakie wezwania do działania (CTA) są wymagane oraz jak klient będzie poruszał się po witrynie.

2. Makietowanie i prototypowanie

Makiety to symulacje wyglądu witryny na wielu urządzeniach. Nie odnoszą się do designu strony, ale do interakcji użytkowników.
W przypadku bardziej złożonych projektów tworzymy prototypy, które mogą być testowane przez użytkowników.

3. Projekt graficzny

W zgodzie z identyfikacją wizualną klienta tworzymy nowoczesny projekt strony internetowej, który pasuje do tożsamości i przesłania marki, jednocześnie angażując odbiorców docelowych. Tworzymy wytyczne, aby klienci mogli sami rozbudowywać swoje strony.

4. Budowa

Budujemy, dostosowujemy i integrujemy różne wymagane funkcje w jednolite rozwiązanie CMS. Opracowany przez nas kod jest przyjazny dla SEO i zgodny z najnowszymi standardami i najlepszymi praktykami. Jest rozwiązaniem z kręgu device-agnostic, pozwalacym na korzystanie z software’u na różnych systemach i platformach bez potrzeby adaptacji (jest kompatybilny z niemal wszystkimi systemami operacyjnymi i urządzeniami). Moduły kopii zapasowych zapewniają bezpieczeństwo zawartości i danych.

5. Osadzenie

Przygotowanie strony internetowej do uruchomienia jest końcową częścią fazy budowy. Dodajemy wówczas już tylko sprawdzone elementy dodatkowe, jak SEO i kody śledzenia. Wszystko jest testowane i weryfikowane dla pewności, że witryny będą działały bez żadnych problemów.

Faza po wdrożeniu

Po wdrożeniu witryny oferujemy 3-miesięczny okres serwisowy, pozwalający wprowadzić zmiany na stronie w oparciu o feedback od użytkowników. To optymalizacja live poprawiająca wydajność witryny.

Stosujemy następujący proces:

  1. Monitorowanie ruchu organicznego, map cieplnych, porzuconych koszyków, współczynników odrzuceń itp.
  2. Testy użytkowników i feedback odwiedzających witrynę na żywo,
  3. Weryfikacja podstawowych założeń i przyjętych elementów z etapu budowy,
  4. Szybkie aktualizacje na podstawie opinii użytkowników,
  5. Wdrażanie najistotniejszych elementów z etapu strategii,
  6. Zastosowanie sprawdzonej taktyki wzrostu.

Faza ciągłego doskonalenia

Po zakończonym wdrożeniu strony (z wstępną optymalizacją), rozpoczynamy proces doskonalenia. Jest to stały pakiet wsparcia, którego celem jest poprawa ROI strony internetowej poprzez proces monitorowania i korekt.

Serwis 24/7 zapewnia naszemu klientowi bezpieczeństwo i bieżące usuwanie problemów. Wyznaczamy jasne cele, aby śledzić i mierzyć odpowiednie dane, optymalizując witrynę tam, gdzie jest to potrzebne w celu poprawy współczynników konwersji.

Zazwyczaj usługa ta obejmuje:

  • Odbiorcy: budowanie logicznego przepływu ruchu dzięki inteligentnej optymalizacji
  • Wartość: gwarancję komfortu użytkowania i dostarczania użytkownikom wartościowych treści
  • Użytkowość: mierzenie UX i gwarancję łatwej obsługi strony
  • Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO): usuwanie niedogodności i upłynnienie procesu konwersji
  • Przywiązanie użytkownika: angażowanie użytkowników i tworzenie powodów do powrotu
  • Personalizacja: dostosowanie strony do użytkowników dzięki strategii personalizacji
  • Aktywa: dostarczanie produktów o wysokiej wartości, które dostarczą leady marketingowe (MQL)
  • Promocja: strategie rozwoju, wykorzystujące wzrost z ruchu na stronie (viral, organic, z przekierowań)

Faza ciągłego doskonalenia działa w cyklach miesięcznych. Dane z poprzedniego miesiąca służą nam do tego, by ulepszać strategię konwersji i wprowadzać ulepszenia:

Skontaktuj się

Planujesz nowy projekt?
Skontaktuj się z nami - pomożemy zwiększyć sprzedaż i zyski.

Skontaktuj
się!